Openingstijden, contact, tarieven

Wil je de bibliotheek bezoeken, dan zijn we standaard 4 keer per maand open:

1e Donderdag van de maand 10.00u – 14.00u
1e Vrijdag van de maand 13.00u – 18.00u
1e Zaterdag van de maand 10.00u – 14.00u
3e Zaterdag van de maand 10.00u – 14.00u

… en op afspraak!

Vaak zijn we extra (vrijdag)middagen open of – heel soms – een keer toch gesloten, zie de agenda.

Wat ga ik lenen?

De gehele collectie staat open opgesteld (fictie en poëzie beneden, non-fictie en krimi’s boven), dus je kunt naar hartenlust browsen in de boekenkasten. Maar wil je van tevoren thuis online grasduinen, dan kun je altijd terecht in de catalogus (zoek op titel, auteur, isbn, trefwoorden). Ook het uitgebreide recensie-overzicht kan je inspireren.

Tarieven

Het lenen van boeken bij de Vrouwenbibliotheek is niet gratis, wel goedkoop.

Wil je lid worden van de Vrouwenbibliotheek, dan betaal je 26 euro per kalenderjaar. Je bent dan ook meteen vriendin of vriend van de Vrouwenbibliotheek. Je kunt hiervoor onbeperkt boeken lenen. Je wordt lid door 26 euro over te maken op bankrekeningnummer NL18 RABO 03660 43005 ten name van Stichting Es Scent ovv naam en ‘leenbijdrage [het betreffende jaar]’.

Een andere mogelijkheid is om per geleend boek te betalen. Je kunt het boek een maand lenen en verlengen is mogelijk. Het startbedrag per jaar is € 5,-, en vervolgens € 1,- per boek.

Je kunt ook op meer symbolische manier de Vrouwenbibliotheek steunen: wordt vriendin op facebook en volg ons op instagram en twitter.

Postadres:
Vrouwenbibliotheek Utrecht